חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

זוג יפוצה ב-1,000 ש"ח בגין עגמת נפש במהלך בירח דבש במלון מג'יק פאלס

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 27/01/2008 09:06:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין איטח מורן נגד רשת מלונות פתאל - פתאל אילת בע"מ

רשת מלונות פתאל תפצה בני זוג שבמהלך ירח הדבש שלהם במלון מג'יק פאלאס באילת סבלו ממים עכורים באמבטיה, וכתוצאה מכך נאלצו להמתין שעות ארוכות עד לפתרון הבעייה והעברתם למלון אחר. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

בסוף ספטמבר 2006 יצאו התובעים לירח דבש במלון מג'יק פאלס באילת. לטענתם, המים בחדר האמבטיה של המלון היו עכורים, ובשל כך הם לא יכלו להתקלח בצורה נאותה.

בני הזוג בקשו מהמלון למצוא פתרון לבעייתם, ולדבריהם הם "נזרקו" בלובי של המלון במשך 6 שעות ונשלחו למלון אחר רק אחרי תחנונים ובכי של התובעת.

מנגד, טענה רשת מלונות פתאל, כי אם הייתה קיימת טענה כלשהי לתובעים בעניין איכות המים - הרי שבעל הדין הנכון והראוי הוא חברת מקורות ולא בית המלון. עוד טענה פתאל, כי היא העבירה את התובעים, ללא תוספת תשלום כלשהי, למלון אחר, "מג'יק סנריז", שהוא מלון יוקרתי יותר. כמו כן, ניתנה לתובעים הנחה של 20% לאירוח הבא במלון ואירוח אחמ"ים.

מים עכורים ו"בלתי מזמינים"

השופטת אנה שניידר קבעה, כי מהתמונות שצרפו התובעים, עולה כי אכן המים נראים עכורים, חומים-צהובים ו"בלתי מזמינים" בלשון המעטה.

לדבריה: " ניתן להבין את עוגמת הנפש של זוג צעיר שמגיע לבלות חופשה קסומה באילת במהלך ירח דבש כאשר הוא נוכח שאין אפשרות סבירה להשתמש בחדר האמבטיה".

יחד עם זאת נקבע, כי התובעים לא הרימו את הנטל המוטל עליהם להוכחת מלוא הנזק הנטען על ידם בסכום של 15,000 ש"ח. כמו כן, אם אכן נגרמה להם עוגמת נפש כה רבה כפי שנטען על ידם - מדוע המתינו שנה תמימה עד להגשת התביעה?

השופטת קבעה, כי פתאל יכלה לפתור את הבעייה על ידי העברת התובעים למלון אחר תוך זמן קצר בהרבה ממה שעשתה בפועל, ובכך למנוע בזבוז שעות יקרות של חופשתם, שהיתה קצרה ממילא. בגין כך, נקבע, יש לפצותם ב- 1000 ש"ח.

עוד נקבע, כי יש בהעברתם של התובעים למלון אחר כדי לפצותם על עוגמת הנפש, ואין לפסוק להם פיצוי נוסף.

לפסק הדין בעניין איטח מורן נגד רשת מלונות פתאל - פתאל אילת בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות
אל על תפצה בעלת מוגבלות שסירבה להעלות לטיסה
תמונת אילוסטרציה: Margo Brodowicz, www.unsplash.com

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ